הגולשים מגיעים לאתר המוכר תכשיטים או לחנות של מעצב תכשיטים, אבל מסתובבים וחוזרים כלעומת שבאו, ובסוף לא קונים.
הפיכת הביקור באתר תכשיטים להזמנה, ושהגולש יהיה גם רוכש של תכשיטים שלכם ולא רק מבקר לרגע, יכולה להיות מושפעת מפרמטרים רבים הקשורים לארכיטקטורת האתר, העיצוב שלו, תכני האתר, רמת הידידותיות למשתמש ועוד.
אנשי המקצוע נוהגים לקרוא לזה - 'יחס ההמרה ממבקר פסיבי לאקטיבי באתר'
מרכיב חשוב בניתוח האתר תכשיטים לצורך שיפור יחס ההמרה הוא זיהוי מסלולי הגלישה באתר.
אני רוצה לדבר איכם על חשיבות האיתור של מסלולי הגלישה באתר תכשיטים לשיפור יחס ההמרה.
מה הוא מסלול הגלישה של מחפשי תכשיטים באתר שלכם? שורת הצעדים שעושה הגולש והדפים בהם הוא מבקר בעודו באתר, ובעיקר - מתי הוא מחליט לנטוש או לעזוב את האתר, או מהי "נקודת הנטישה".
לזיהוי מסלול הגלישה חשיבות גדולה אף יותר באתרי מסחר אלקטרוני משום שבדרך זו ניתן לאתר ?נקודות חולשה? באתר שגורמות לגולשים לוותר ולא להשלים את הרכישה. החשיבות הנוספת של ניתוח מסלולי הגלישה היא ביכולת להיערך טוב יותר לתרחישים שונים ולהיות מסוגלים לכוון ולהשפיע על המסלולים העתידיים לצורך שיפור יחס ההמרה.
הגולש צריך להרגיש שהוא יודע מה הוא עושה ולאן הוא מתקדם באתר,תכשיטים שלך. אם מדובר באתר המציע יהלומים לרכישה, עליו להבין כיצד לבחור את היהלום המועדף ובאופן יעיל להשלים את הרכישה. אם בניתם באתרכם פורם ואתם רוצים שהגולשים השתתפו בו באופן פעיל, הגולש אמור להבין מהר כיצד ניתן להוסיף טקסט בקלות, לראות אותו מתפרסם ולקבל תגובה. חשוב להקנות לגולש בטחון בעצמו ובטחון באתר שמכוון את מסלול הגלישה שלו.
זיהוי נקודות הנטישה של מסלול הגלישה הוא חשוב במיוחד כי דרך ניתוח נכון ניתן לשפר את יחס ההמרה בדיוק בנקודה שבה אנשים מחליטים לוותר ולעזוב את האתר לפני השלמת המשימה. לדוגמה:
אם מתגלה שבתהליך השלמת הרכישה (checkout) אנשים יוצאים מהאתר מיד אחרי עמוד הכנסת הכתובת למשלוח ולא ממשיכים לעמוד הכנסת פרטי התשלום (ולכן לא משלימים את הרכישה), ניתן להפוך את סדר העמודים ולבקש לקבל את פרטי התשלום לפני הכנסת כתובת המשלוח.
או - אם מתגלה שאחוז הנטישה של עמוד עגלת הקניות (shopping cart) הוא גבוה, ניתן לבחון לא רק את הדף עצמו ואיך הוא בנוי אלא את הדף שלפניו ולבדוק - האם דיווחת מוקדם מספיק על מוצר שלא נמצא במלאי? זו יכולה להיות הסיבה לכך שאנשים מגיעים כל הדרך לעגלת הקניות ואז מגלים שלא יוכלו להשלים את הרכישה.
אלו דוגמאות פשוטות לחשיבות תהליך זיהוי מסלול הגלישה ונקודות הנטישה. כאמור, כך ניתן יהיה לזהות נקודות חולשה ולתכנן בדרך טובה יותר את המסלולים. חשוב לזכור שלעיתים החולשה אינה נמצאת דווקא בדף הנטישה אלא בדפים הקודמים לו, שאולי לא סיפקו את כל המידע הנחוץ או הובילו למסלול ללא מוצא. מסלול גלישה פשוט וידידותי יכול להביא לשיפור יחס ההמרה באופן משמעותי
החברה WebAdvise מתמחה בבנייה וקידום אתרים באינטרנט.
המומחיות שלנו היא ההצלחה שלך.
אתר תכשיטים של דנה - המעצבת תכשיטים.
תכשיטים | עיצוב תכשיטים